Sklep internetowy ma być zarówno przestrzenią do sprzedaży produktów czy usług, jak i do budowania wizerunku marki i lojalności klientów. Dlatego ważne jest to, aby był intuicyjny w obsłudze, nowoczesny i atrakcyjny wizualnie. Dzięki temu użytkownicy będą spędzali więcej czasu na Twojej witrynie, co może doprowadzić do wzrostu konwersji. Przekonaj się, jak stworzyć atrakcyjny sklep internetowy.
Intuicyjna nawigacja to podstawa sklepu online
Intuicyjny interfejs użytkownika (UX) to podstawa podczas tworzenia sklepu internetowego. Kluczowe znaczenie ma to, aby witryna była łatwa w obsłudze i umożliwiała szybkie znalezienie interesujących produktów oraz istotnych informacji np. kosztów dostawy i zwrotów. Powinieneś także zadbać o logiczne uporządkowanie kategorii i podkategorii oraz linkowanie wewnętrzne, które pomoże w sprawnym poruszaniu się po stronie.
Dobrym rozwiązaniem może być również nawigacja okruszkowa, ponieważ ułatwia użytkownikom szybkie odnalezienie się na stronie, przejście do wcześniej odwiedzanych kategorii itp.
Najlepiej, jeśli menu główne będzie ogólne i pozwoli na włączenie najważniejszych kategorii. Stwórz też drugie menu np. w stopce, skąd użytkownik przedostanie się do bardziej szczegółowych podstron np. polityki prywatności, metod płatności czy zakładki „o nas”.
Atrakcyjny i spójny wizualnie wygląd sklepu
Jak stworzyć atrakcyjny sklep internetowy? Oczywiście znaczenie ma również wygląd witryny – przestarzały design może skutecznie zniechęcić do dalszego przeglądania. Dlatego zadbaj o to, żeby sklep online miał ponadczasowy wygląd – świetnie sprawdzi się białe tło, wysokiej jakości zdjęcia i kolorowe akcenty, które pokierują wzrok Internautów w odpowiednim kierunku. Ważne jest także to, aby układ graficzny, kolorystyka oraz fonty były dopasowane do identyfikacji wizualnej.
Jeśli masz problem z samodzielnym zaprojektowaniem wyglądu sklepu internetowego, aby był atrakcyjny i łatwy w obsłudze, to pomocna może być współpraca ze specjalistami np. ze strony https://nicesoft.pl/agencja-interaktywna-krzeszowice/.
Szybkie działanie strony dla większego komfortu
Co zwiększa atrakcyjność sklepu internetowego? Szybkie ładowanie się witryny – masz zaledwie kilka sekund na to, aby zawartość sklepu w pełni się wyświetliła. Opóźnienia mogą spowodować porzucenie koszyka, dlatego zadbaj o optymalizację kodu źródłowego, obrazów oraz treści. Regularnie aktualizuj oprogramowania i wdroż lazy loading, aby przyspieszyć ładowanie się sklepu.
Dbałość o bezpieczeństwo dla większego zaufania
O co jeszcze powinieneś zadbać? Dla odbiorców ważne jest także bezpieczeństwo podczas korzystania z Twojego sklepu internetowego. Dlatego ważne jest wdrożenie certyfikatu SSL, który szyfruje dane przesyłane między użytkownikami a serwerem. Zwróć również uwagę na przejrzyste zasady dotyczące polityki prywatności, zwrotów oraz reklamacji. Klienci doceniają także możliwość łatwego kontaktu z obsługą sklepu – np. przy pomocy czatu dostępnego na stronie. To wszystko sprawi, że sklep będzie atrakcyjny dla odbiorców.
Artykuł sponsorowany